יום ראשון, 25 באפריל 2010

Zvukoprocessor - מוזיקה לא פשוטה

ניתן לחלק את כל האנשים לפשוטים (שהם הרוב) ומסובכים (שהם המיעוט). אנשים פשוטים נהנים מדברים פשוטים והחיים שלהם קלים. אצל המסובכים הכל הרבה יותר מורכב. כדי להנות מהחיים הם חייבים משמעויות עמוקות, ספרים חכמים וכן - גם מוזיקה מסובכת. כזאת שלא משדרים בגלגל"צ, כזאת שאף לייבל גדול לא מתעסק איתה. הרי אמרנו - המסובכים הם במיעוט. אין להם כח כלכלי, רק אולי הכח האסטטי.
מוזיקאים שעושים את המוזיקה המסובכת – נוייז, אקספרימנטלי, אוונגרדי - עושים זאת מתוך הצורך הפנימי. באותה מידה – מי שמחליט לקדם והוציא לאור מוזיקה כזאת מושפע ממניעים אידאולוגיים או אפילו רוחניים ולא כלכליים. לא פלא שבהרבה מקרים אלה הם המוזיקאים עצמם שמבינים שאם הם לא יקדמו את היצירה שלהם – אף אחד לא יעשה את זה בישבילם. זה בדיוק מה שגרם לקוסטה גרביס, איש סאונד מהטובים בארץ לייסד בשנת 1998 את  Zvukoprocessor (מעבד קול בתירגום מרוסית) כדי להקליט ולהוציא לאור את הפרוייקט no time for good בו התעסק באותה תקופה.
מה שהתחיל כאולפן הקלטות ולייבל מחתרתי מתפתח עם השנים לקולקטיב של אומנים שמפיקים צלילים אלקטרוניים בקשת רחבה של סגנונות – מהכי ניסיוני ואבסטרקטי ועד טכנו לפנים. Zvukoprocessor  של שנות 2000-2004 זו ממש קהילה, שאחראית למספר אירועים מרתקים שעד היום זכורים לחובבי האנדרגראונד בארץ.
התוצאה שמסכמת את אותם השנים היא Intercontinental Zvukoprocessing  - אוסף רב-גוני של כ-20 פרוייקטים מכל רחבי העולם. למרות הנימה בינלאומית באופן טבעי מתרכז האוסף בפעילות של אותה מחתרת אלקטרונית-אקספרימנטלית רוסית-ישראלית שבמרכזה עמד ה Zvukoprocessor.
בשנתיים שאחרי זה מתפזרת הקהילה וZvukoprocessor ממשיך לתפקד כלייבל עצמאי שמשמש בעיקר להוצאת הפרויקטים של 17 Migs of Spring – הרכב אלקטרוני אקספרימנטלי של גרביס וחבריו – לב בומשטין ונטליה גורפינקל. אחרי מספר של מהדורות מוגבלות על גבי CD-R מחליטים החברים להפוך אותו ללייבל אינטרנטי טהור. היום ניתן להוריד ב   Zvukoprocessorאת העבודות האחרונות ושיתופי פעולה שלהם עם מזיקאים מחו"ל. אז אם גם אתם מרגישים קצת מסובכים  ועבודת סאונד עתידנית עושה לכם את זה- היכנסו ותתחילו להינות מהחיים.


תגובה 1:

  1. keith titanium
    keith titanium grade 23 titanium | kreemarang.com. Email. The keith can titanium rings be resized titanium offers the best products titanium price per pound and titanium tubing services from both online and brick-and-mortar venues. babyliss pro nano titanium straightener

    השבמחק