יום רביעי, 7 באפריל 2010

End Is Nothing - הפתרון הסופי

(פורסם במקור ב"ישראל שישבת" - http://israelhayom.co.il)
להקה של אדם אחד זה לא דבר חדש. הקונספט נולד יחד עם טייפ ערוצים והלך והתחזק עם השנים. ה Nine Inch Nails של טרנט רזנור נהיה לאחת הדוגמאות הבולטות של סוג פרוייקטים כזה. ואז הגיע האולפן הדיגיטאלי ו"להקות חדרי השינה" התחילו לצמוח כמו פטריות לאחר הגשם.
ועדיין פרוייקט שבו בן אדם אחד הוא גם מלחין , גם זמר וגם מנגן (או מתכנת) את כל הכלים ראוי להערכה. במיוחד כשזה עשוי טוב. הרי דרושים לא מעט אומץ ומחויבות למטרה כדי לחולל ייצירה מוזיקלית רצינית ללא עזרה של אנשים אחרים.ֿ
אך עם כל הקשיים יש למסגרת הזאת גם יתרונות - איש-להקה יכול להיות בטוח שהכל  יתנגן בדיוק כמו שהוא רוצה, שהחזון האומנותי שלו יתממש בשלמותו.
אצל מישה גימרוורט - האיש שמאחרי הפרוייקט End Is Nothing (או בקיצור EIN) החזון היה חזק וברור. עד כדי כך שהניע אותו לעזוב בשנת 2002 את להקת בלק-מטאל המוצלחת ערפל (שם ניגן גיטרה) ולצלול לתוך היצירה העצמאית.
    התוצר הראשון של הצלילה הזאת - אלבום SERVER ראה אור ב 2008. באלבום 8 טרקים שאת הסגנון שלהם מגדיר מישה כ"פוסט-אלטרנטיב". מדובר באוסף שירים ברוסית שנע בין אלקטרו-רוק למטאל תעשייתי עם עבודת גיטרות וירטואוזית, מקצבים מורכבים ושירה מלאת תשוקה. בנוסף להיותו מוזיקאי מוכשר, מישה הוא גם איש סאונד מקצועי וזה עזר לו ליצור צליל עוצמתי בסטנדרט הכי גבוה.
האלבום  יצא בהוצאה עצמאית וקיבל כמה ביקורות משבחות במגזינים ברוסיה. מאז השנה שעברה ניתן להשיגו גם בארץ -  בחנות של האוזן השלישית ובמטאל-שופ. אך לדברי גימרוורט - זוהי רק הטעימה הראשונה. האלבום השני כבר בשלב המיקסים והוא מפתח הלאה את הרעיונות המוזיקליים של הפרוייקט. עם הפוטנציאל שמפגין SERVER - יש לנו למה לצפות.

http://www.myspace.com/endisnothing

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה