יום שלישי, 6 באפריל 2010

Chistyakoff Band - רוק רוסי עממי

לבאיאן -  סוג של אקורדיון שפותח ברוסיה בתחילת המאה ה20-יש צליל חד ובסים שמנים. כשחושבים על זה - הוא מתאים בול לבלוז ולרוק. רק שפיודור צ'יסטיאקוב חשב על זה קודם. הוא היה בן 19 כשב1986-ייסד את נול (אפס) - אחת הלהקות המיוחדות והאהובות ברוק הרוסי של תקופת הפרסטרויקה. השילוב בין צלילי הבאיאן לרוק'נרול נתן רקע מצוין לשירים פרובוקטיביים שבהם דיבר צ'יסטיאקוב על כל מה שלא מדברים עליו במדינה טוטליטרית - סקס שכרות ושנאת מולדת. הכישרון האומץ וחוש ההומור העוקצני שלו הפכו אותו לכוכב רוק/נגן באיאן הראשון - וכנראה היחיד בעולם. שירים שכתב בסוף שנות ה80-הפכו לקלאסיקות שעד היום זוכרים בעל פה.
אך אין כוכב רוק בלי סקנדלים ומשברים. ב1992-בהשפעת סמים פצע צ'יסטיאקוב ידידה בדקירות סכין. הוא נכלא ואחר כך אושפז בבית  חולים פסיכיאטרי שם חווה משבר אישיותי שקירב אותו לנצרות. הדת עזרה לו לקום על רגליו. כעבור כמה שנים הוא חזר לבאיאן ופצח בקריירת סולו. זוהי תקופת הניסיונות שלו - צ'יסטיאקוב שילב ביצירותיו השפעות קלאסיות וג'אז, כתב מוסיקה לשירי ילדים ועשה גרסאות כיסוי ללהיטים סובייטיים. אך למרות הכישרון   הלהט והתשוקה חסרו. צ'יסטיאקוב לא הצליח (וכנראה גם לא רצה) לשחזר את הצלחות העבר ואט אט התרחק מהבמה עד שהודיע ב2005-על הפסקת הקריירה המוסיקלית.
ההפתעה הגדולה הגיעה באוקטובר אשתקד כשצ'יסטיאקוב הכריז שהוא חוזר - עם הרכב חדש ותוכנית שבנויה ברובה על להיטים מתקופת נול האגדית. האוהדים שכבר איבדו כל תקווה מפוצצים את המועדונים ומספרים בהתלהבות על הופעות מלאות דרייב - "כמו פעם."
   עכשיו צ'יסטיאקוב בנד מגיעה גם אלינו עם בלוז-רוק רוסי אותנטי ובועט ועם הרבה נוסטלגיה למי שגדל על שיריו של "דוד פיודור."


   צ'יסטיאקוב בנד בהופעה, ,24.2בארבי ת"א



Серёжка & Инвалид - дядя Фёдор Чистяков в Тель Авиве from gershberg on Vimeo.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה