יום רביעי, 7 באפריל 2010

קלאסיקה כבדה - SPYBORG

(פורסם במקור ב"ישראל שישבת" - http://israelhayom.co.il)
תמיד היתה למטאל זיקה ברורה למוסיקה קלאסית. חוקר המוסיקה רוברט וולסר אפילו טוען שמי שהשפיוע הכי חזק על התפתחות הז'אנר הם גיטריסטים עם רקע אקדמי, שהביאו איתם וירטואוזיות חדשה ושינו את המבנה ההרמוני והמלודי של מטאל כולו.
SPYBORG  לוקחים את הרעיון הזה אל הקצה. הם מביאים איתם גם את הכלים. כינור, ויולה, צ'לו, קונטרבס  -  רביעיית מיתר קלאסית. אבל תוסיפו לזה חשמל, דיסטרשן ומערכת תופים ותקבלו חמישיית מטאל יחידה במינה. 
הרעיון שייך לשי פקר – נגן הקונטרבס של התזמורת הקאמרית הישראלית. יחד עם חברו  - הכנר גנדי טליס הם החליטו לבנות הרכב שיאפשר להם לשלב את שתי התשוקות שלהם –רוק וקלאסיקה. הם צירפו אליהם את בוריס רימר (ויולה), פולינה בורשטיין (צ'לו)  ואמיר לביא (תופים) והתחילו בחזרות.
נכון, שמענו כבר רוק על כלי מיתר קלאסיים. ב 1996 התפרסם הרכב פיני Apocalyptica תודות לביצועם של שירי Metallica  בארבעה צ'לו. אך הגישה של הספייבורגים  יותר רוקיסטית - בשונה מהפינים הם מנגנים על כלים חשמליים ומוסיפים להם דיסטרושן ועוד אפקטים של גיטרות רוק.
גם החומר המוסיקלי שלהם מיוחד. לא סתם שירי רוק "בסגנון קלאסי", אלא ממש מאש-אפים שמשלבים קטעים קלאסיים ביצירות רוק ולהיפך. כך את ההופעות הם פותחים עם “Bach In Black” -  עירבוב מרשים בין מוזיקה של באך ללהיט של AC/DC.
ההופעה הראשונה לפני שנה זכתה לתגובות נלהבות של הקהל, אך לפי שי, הדבר האמיתי עוד לפנינו. "אנחנו בונים מופע חזק ומיוחד– משהו  שטרם נשמע ונראה -  ברמה עולמית. ואנחנו עוד לא שם – זה תהליך, חיפוש אחרי הסאונד והתדמית הנכונים..."  
בסוף מרץ הפרוייקט יהיה בן שנה ו SPYBORG מתכננים אירוע חגיגי עם זמרים ונגנים מוזמנים. וב 28.02 הם יקחו חלק במסיבת פורים בסגנון מטאלי בסיטי הול בחיפה. מומלץ בחום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה