יום שני, 26 באפריל 2010

Stormy Atmosphere - באוירה מתקדמת

(פורסם במקור ב"ישראל שישבת" - http://israelhayom.co.il)

מהשמיעה הראשונה Stormy Atmosphere מצטיירים כלהקה רצינית שעושה מוזיקה רצינית ויפה. בדיוק כמו שלהקת מטאל מתקדם צריכה להיות. כל הג'אנר הזה הוא הרי לאנשים שיודעים להעריך יופי ומורכבות במוזיקה. פרוגרסיב רוק, או בקיצור פרוג צמח בשנות השבעים כאשר רוקנרול איבד קצת מהאנרגיה הקדמונית שלו והמהפכה הפסיכדלית גרמה לתודעתם של רוקיסטים להתרחב מעבר לכל גבול.
המוזיקאים נכנסו למעבדות והתחילו את הניסויים במטרה לרקוח את המקבילה המוזיקלית של ה-LSD
הם הוסיפו אלמנטים של קלאסיקה, קצת תבלינים מהמזרח, קורטוב מסורת אירופאית עממית והכינו מגוון תעורובות רוק עם תויות חדשות ומשונות: ארט, פסיכדליק, פרוגרסיב...
בשנות השמונים ההרפתקה הפסיכדלית נגמרה. הפרוג נרשם בהיסטוריה של רוק ויצא מהמודה. ואז הגיעו להקות מטאל שחיפשו גיוון ומורכבות מוזיקלית. כך נולד הפרוגרסיב מטאל - עם להקות כמו Dream Theater ו Queensrÿche.

 Stormy Atmosphere
צומחים מאותם שורשים. תדי שבץ ואדוארד קרקוב ייסדו את הלהקה לפני 8 שנים.שניהם אוהבי מוזיקה גדולים והרעיון מלכתחילה היה לתת ביטוי לטעמים מוזיקליים מגוונים. "אנחנו שומעים המון מוזיקה מכל מיני סגנונות ואז מנסים לשלב את זה במה שאנחנו עושים". התוצאה היא יצירה מוזיקלית עשירה ומרשימה. ללהקה שני זמרים - תדי ודינה שולמן שהיא זמרת אופרה מקצועית. את רוב השירים הם מבצעים ביחד והשילוב של הקולות יוצר אוירה מרגשת של תשוקה ומתח - בהחלט אוירה סוערת. וגם בחוץ - מזג אויר חורפי - צלילי כינור וחליל אל מול סינטים עשירים וגיטרות עצבניות לוקחים אותנו ממלנכוליה גשומה ישר אל לב הסערה. "המוזיקה שלנו משקפת את המורכבות ורב-גוניות של העולם מסביב..." האלבום הראשון שהם הוציאו עצמאית בשנה שעברה נקרא .COLORBLIND הוא קיבל בקורות טובות והיה מלווה בסיור הופעות מוצלח בארץ. עכשיו, אחרי שינוי בהרכב (בסיסט ומתופף חדשים) הם חוזרים להופיע. ב 09.04 הם מגיעים לברזילאי. תדי: "ננגן בעיקר את החומרים של האלבום, אבל יהיו גם הפתעות. תמיד יש הפתעות!" 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה