יום ראשון, 25 באפריל 2010

The Mollycoddles - הפיפטיז ב 2010

פורסם במקור ב"ישראל שישבת" - http://israelhayom.co.il





רוקאבילי – זו התמצית של מוזיקת רוק. זה מה שהרוק'נ'רול היה אמור להיות לפני שעבר את כל המוטציות האפשריות. לפני שנהיה כבד ומלא בפתוס ותחושת חשיבות עצמית מופרזת. רוקאבילי  -  זה קצב מקפיץ, אנרגיות מטורפות ורגליים שזזות ללא מנוח. ורוקאבילי בארץ – זה להקת Mollycoddles  - היחידים שבאמת חיים את תרבות הרוקאבילי ושוב ושוב מביאים את המופע הלוהט שלהם אל במות המדינה.
כשדניאל אלקן  (הסולן והמדליק הראשי של הלהקה) וחבריו יוצאים אל אור הזרקורים קל מאוד לשכוח שאנחנו במאה ה-21. הMollycoddles  נאמנים למקורות – הם מחיים את האנרגיה של הפיפטיז עם המרד והפראות שלהם. אך יחד עם זאת ניתן להרגיש גם השפעות יותר מאוחרות של להקות רוקאבילי וסייקובילי   (שזה ערבוב בין רוקאבילי לPאנק) של שנות השמונים כמו ה Stray Cats שהוסיפו לג'אנר סאונד יותר עוצמתי ומקצבים יותר מהירים. המפונקים (כך מתורגם מאגלית שם הלהקה)  מכריזים על עצמם כ"להקת רוקאבילי, טויסט וסוינג הכי מרקידה בארץ" ומקיימים את ההבטחה. עם קונטראבס פואם ומפוחית צורחת הם לא נותנים לקהל לעצור לרגע. מטויסטים מטורפים הם עוברים ישר לסלואו חושני  שגורם לזוגות להתחבק ואז שוב חוזרים לרוק'נ'רול בועט.
הלהקה של חמישה חברים קמה לפני שמונה שנים בתל אביב במטרה לקדם את תרבות הרוקאבילי בארץ. בנוסף לפעילות המוסיקלית הם גם מתחזקים אתר rockabilly.co.il  שכולל שיעורי ריקודים בסגנון בוגי-ווגי ונגן מדיה עם אוסף קלאסיקות הג'אנר . מאז שהתחילו לפעול יותר ויותר אנשים מתחברים לתנועה – לובשים מכנסיים צרים ושמלות פרחוניות ולומדים את הצעדים לקראת עוד מסיבת ריקודים בניהול Mollycoddles. ו- Mollycoddles אוהבים להופיע- רק בחודש האחרון הם ניגנו גם בירושלים וגם בתל אביב וכרגיל השאירו קהל נלהב ללא נשימה אך רעב לעוד ועוד רוקאבילי בוער ומסחרר.  וההמשך יבוא – יש להם עוד הרבה אנרגיה לתת לכל מי שאוהב רוק'נ'רול אמיתי.
The Mollycoddles  - הופעה בפרורוק ב 18.03 – לבונטין 11, ת"א




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה