יום שני, 7 בדצמבר 2009

SUMO ELEVATOR - מעלית לחלל החיצון


(פורסם במקור ב"ישראל שישבת" - http://israelhayom.co.il)


מוסיקאים שחושבים קצת מחוץ לקופסא תמיד מסתבכים עם ההגדרה של סגנון המוסיקה שלהם. "מוסיקה ניסיונית" –זה רחב מידי ולא מסביר כלום. נישה מסויימת – זה מגביל, משעמם ולא משקף.
כדי לא להסתבך, סומו אלבייטור המציאו ג'נר משלהם, שמבחינתם מגדיר במדוייק את מה שהם עושים.
הם קוראים לזה "מוסקת מעליות כבדה", ולמרבה הפלא ההגדרה די קולעת.
כידוע, "מוסיקת מעליות" הינו אחד התיאורים ליצירות מוסיקליות המתאימות להתנגן ברקע במקומות ציבוריים – מעליות, קניונים, חנויות. זוהי בדרך כלל מוסיקה ללא מילים, יפה, מלודית ונעימה לאוזן.
אז מה קורה כשעושים את זה כבד? מקבלים את "סומו אלבייטור" – זה ללא מילים, זה יפה, זה מלודי, אבל לפעמים גם כבד מאוד .עם סאונד מאסיבי של גיטרות ותופים בעיטור צלילי סינטסייזר עוצמתיים הקטעים של ההרכב נעים ממטאל ניסיוני, דרך ג'אז וישר לתוך אלקטרוניקה מתוחכמת בסיגנון של אפקס טווין.
האי.פי. הראשון לשהם נקרא Ho-muwa-ku והוא יצא באוגוסט שנה שעברה. אפשר לרכוש אותו ברשת או לשמוע את כולו במייספייס של הלהקה.
יש כאן 4 קטעים שכולם מעידים על דבר אחד – אצל החבר'ה האלה המוסיקה היא מה שחשוב. ללא מגבלות של ג'אנרים ושפות הנהר של צלילים זורם חופשי. שילוב של גיטרה וירטואוזית וצלילים אלקטרוניים שמיימיים יוצרים אוירה של טיול בחלל החיצון. וכמו בכל טיול – יש רגעים סוערים עם ברקים ורעמים ויש גם רגעים שקטים מלאים ביופי ושלווה. מוסיקת מעליות, זוכרים?
סומו אלבייטור הם יבגני קושניר (גיטרות), אולג שומסקי (תופים) ואלכס פורמן (סינתיסייזרים). הם התחילו לפעול בשנת 2006, נתנו לא מעט הופעות בארץ וזכו לתגובות נלהבות תודות למוסיקה טובה וצליל מקורי. עכשיו הם עובדים על אלבום בכורה ויוצאים לסיור הופעות נוסף כדי (כמו שהם עצמם אומרים) לעשות בקרת איכות לחומר ההדש. אז אם בא לכם לחלל החיצון, מהרו לתפוס את המעלית.


תאריכי הופעות: 17.12.09- ברקוט, באר-שבע; 18.12.09 – רבניצקי 7, ת"א; 24.12.09 – רודיאו, חיפה.
האתר:





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה