יום חמישי, 24 בדצמבר 2009

Dagor Dagorath - רואים שחור

(פורסם במקור ב"ישראל שישבת" - http://israelhayom.co.il)


דאגור דאגוראת הוא אחרית הימים, הקרב האחרון של כוחות האופל נגד כוחות האור במיתולוגיה של ר.ר. טולקין.  הירואיות , קרבות, הרומנטיסיזם של האפוקליפסה – מעורר השראה, נכון? כך, לפחות, הרגישו אנדרי(שירה,גיטרה), ולדימיר (שירת רקע, קלידים) ואיגור (בס) כאשר התחילו לנגן בלאק מטאל סימפוני ב 2003.
אלה היו גם הנושאים העקיריים באלבום הדמו שלהם  Times of Distress, שהוציאו ב-2005.
ב 2007 הם גייסו לשורותיהם את המתופף מולוט וזמרת לריון (לריסה) והתחילו בהקלטות של אלבום הבכורה שלהם "היצר הרע", שיצא ברוסיה באוגוסט 2009 ואמור לצאת באירופה בינואר 2010.
ההתמקדות בהפצה דווקא לחו"ל מובנת. בלאק מטאל (מאטל שחור) הוא לא בדיוק הפס הקול הטבעי למציאות הישראלית. רוב הנציגים הבולטים של הז'נר (שנחשב לזרם קיצוני של מטאל) באים מארצות סקנדינביה קרות ואפלות.
ובכל זאת גם הסצנה המקומית רשמה כמה הצלחות בינלאומיות בצד האפל של המטאל בעשור האחרון. ראוים לציון הם להקת ערפל, שגם היא נוסדה ע"י יוצאי ברה"מ ומלכאש, שהמציאו את השילוב המרענן של בלאק מטאל מיזרח תיכוני.
לדאגור דאגוראת יש את כל הסיכויים להצטרף לרשימת ההצלחות. האלבום החדש מציג שבעה קטעים גרנדיוזים ומצמררים. הדיסטרושן חסר רחמים, התיפוף מטורף, הצרחות קרועות את הלב. כל זה בעיטור סימפוני מפואר של הקלידים וקולה הנשגב של לריון. הטקסטים של השירים כתובים באנגלית ורוסית ומתמקדים (לדברי הלהקה) במאבק המתמיד נגד השד הפנימי. השמות של השירים מדברים בעד עצמם: "גן עדן בגיהנום", "השטן הכבול", "מעגל הרוע". הבעיות הנלעגות של הקיום היום-יומי לא מעניינות את הרוסים האלה. הם מייצרים מציאות אחרת – מלאה בפאתוס וגבורה. הם רוצים לרתק,להלהיב ולהפחיד.
העיצוב האומנותי של האלבום משלים את החוויה. את הגרפיקה הם הזמינו אצל האומן היווני המפורסם סת סירו אנטון שעשה עטיפות להרכבים כמו MOONSPELL, VADER ו -PARADISE LOST. לא היה קל להשיג אותו אבל דאגור התעקשו והתוצאה בהחלט מרשימה ועומדת בסטנדרטים בינלאומיים.
ב 24.12  (שזה היום) הם עושים הופעת השקה לאלבום – אז בואו לתמוך בהם לפני שהם  פורצים לעולם הגדול.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה