יום ראשון, 6 בדצמבר 2009

סאדייל מחברים את החצאים




להיות רוסי בארץ נהיה יותר ויותר מגניב.
רוסים כבר לא רק בודקים תיקים ומנקים רצפות. עכשיו הם בפוליטיקה ועסקים, בטלויזיה ובברנז'ה.
 ילדים שבבית הספר התביישו מהורים דוברי רוסית פתאום מתחילים ללמוד את השפה מחדש.
 המבטא הכבד של הקופאית לובה כבר לא מצחיק – הוא עכשיו במודה.
גם סאדייל  - הרכב הראפ רוסי-עברי החזק במדינה – הם חלק מהסטייל החדש. מבטא כבד – מתאים לסאדייל בול. "אנחנו עושים את זה כבד" – כתוב על אחד הפוסטרים שלהם. וזאת לא הכבדות של מטאל עם דיסטורשן ושאגות. זאת הכבדות של החיים עצמם. סאדייל לא יודעים בושה ולא רחמים. כמו ראפרים אמיתיים הם גאים להיות רוסים, אאוטסיידרים, נרקומנים, פושעים. "עם רוסים לא מתעסקים" אומר סולן הלהקה אנטון "קלין" אוסטרובסקי בשיר "מיליון", שבין השאר מדבר על מיליון רוסים בארץ. בעולם של סאדייל החיים הם ממש לא פיקניק. לא פשוט בגטו הרוסי ועוד יותר קשה – לפרוץ החוצה. נראה שסאדייל מבינים היטב שכדי לעשות את זה הם חייבים להגיד את כל האמת, לשפוך את כל הכעס והכאב. אמיתיות –זה הכלף הכי חזק שלהם והם משחקים אותו טוב עם קטעי ראפ מהמצמררים שאי-פעם נכתבו פה.
אם.סי. קלין ועמיתיו ללהקה – אם.סי. קוריאה ודי ג'יי מש התחילו לעשות הארדקור-היפ-הופ בירושלים לפני 5 שנים. מלכתחילה הם החליטו לכתוב את הטקסטים שלהם ברוסית וגם בעברית מתוך רצון לפנות לקהל כמה שיותר רחב וגם לגשר על הפער התרבותי. או אולי פשוט מפני שהם מדקלמים את החיים  - והחיים שלהם הם בדיוק כאלה – חצי רוסית-חצי עברית. (המציאות החצויה הזאת באה לידי ביטוי בשיר "חצי" שהיה אחד הראשונים שהם העלו לרשת.)
למעשה אפשר להגיד שגם הלהקה עצמה היא רק חצי רוסית. הרי ראפ – זה חצי מוסיקה וחצי מילים. ודי.ג'יי. מש (מישר כהן), שאחראי לחצי המוסיקלי – הוא צבר שלא דיבר מילה ברוסית עד הפגישה עם קלין וקוריאה. עכשיו הוא לא מוכן לעזוב את הסצנה. לטענתו – "ראפ רוסי זה הראפ הכי אמיתי שעושים פה".
הטקסטים הבועטים, ההופעות האנרגטיות והרצון העז להצליח עשו את שלהם – בחמש שנים האחרונות סאדייל הספיקו לצבור קהל מעריצים דוברי רוסית ועברית ואפילו קיבלו חסות של סלקום. ב- 2008 עזרה להם החברה הסלולרית להוציא סינגל "אין זמן" עם שני שירים בשתי השפות (שוב חצי-חצי). באותה שנה הם רשמו עוד כמה הצלחות – קודם עם הקליפ לשיר "אוליצה" (גדלנו על חוכמת רחוב) בבימוי של רונה סגל. הקליפ תיאר את המציאות האלימה שאותה הם מתיימרים לחיות וזכה לתגובות מפרגנות ונזעמות גם יחד. אחרי זה – עם לקיחת המקום השני בתחרות הראפ החשובה ביותר ברוסיה.
בעקבות החשיפה הראשונית הרוסים הזועמים הגיעו גם לטלויזיה ורדיו, ואוסטרובסקי אפילו קיבל תפקיד ב"הבודדים" - סרטו של רנן שור על מרד בכלא 6 שאמור לצאת למסכים בדצמבר הקרוב.
היום סדאייל מחפשים חברת תקליטים שתוציא את אלבום הבכורה העברי שלהם ואומרים שכבר יש להם חומרים לשלושה דיסקים נוספים. לא מזמן צולם עוד קליפ -  לשיר "מיליון", הפעם בבימוי עצמי של אם.סי. קוריאה  ויש גם עד אחד שצריך לצאת לעולם בחודש הקרוב. במקביל הם עובדים על פרוייקט אינטרנטי בינלאומי עם ראפרים מכל קצוות העולם ומנסים להעלות תוכנית טלויזיה על ראפ ישראלי "ישראראפ".
דבר אחד שהם לא מתכוונים לעשות – זה לעצור. הם בתנופה, יש להם את מרץ ואת הביצים, יש להם ביטים מלוכלכים ומילים חדות כמו סכין. והם מוכנים לעשות הכל כדי להגיע לחזון שלהם  - לפרוץ לתודעה הישראלית, להשמיע את הקול הרוסי ואולי סוף סוף לחבר את החצאים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה