יום ראשון, 6 בדצמבר 2009

THE FADING - מבשרים את הגאולה

www.israelhayom.co.il "פורסם במקור ב"ישראל שישבת" - מוסף סופ"ש של "ישראל היום
מטאל זה הרבה מעבר לעוד סיגנון מוסיקה. לשמוע (ועוד יותר – לנגן) מטאל – זו הצהרה , זאת פוזיציה חברתית. נכון, אפשר
להגיד את זה גם על רגאיי או ג'אז, אבל להיות מטאליסט זה הרבה יותר קיצוני. מפני שזוהי המוסיקה של הרס וגבורה, של מרד חסר פשרה נגד השיעמום ובנאליות של הקיום היום-יומי. בעוצמה מאלפת של דיסטורשן ותופים רועמים המטאל פורץ את כלוב המציאות וחושף את הפחד והתשוקה, את הדם והמוגלה.
הקיצוניות הזאת מסבירה היטב את התפקיד המהותי של יוצאי ברה"מ בסצנת המטאל המקומית. מי שהגיע לכאן כטינייג'ר מקבל בעל כורחו את השיעור החשוב של הסתכלות מהצד, של ראיה ביקורתית וכן, של שינאה כלפי המיינסטרים. זהו שיעור שלא נשכח גם אחרי קליטה מוצלחת.
על עטיפת האלבום של דה פיידינג אנחנו רואים עובד משרדי בחליפה שחורה כורע ברך בין בנייני זכוכית ובטון כשהוא מפנה אל השמיים מבט של תסכול וייאוש. זהו האדם המודרני שמחפש גאולה מהשגרה המתישה, מהלחץ והמתח של העבדות הקורפורטיבית. ודה פיידינג מבטיחים גאולה:
(בחטא נמצא גאולה) In Sin We’ll Find Salvation
- הוא שם האלבום שלהם שיצא באיירופה באוגוסט ואמור להגיע לארץ בדצמבר 2009.
הדרך אל האלבום הנוכחי לא הייתה פשוטה או קצרה. עוד בשנת 2000 איליה בדרוב (הזמר) התחיל את הלהקה שאז קראו לה
EXCESSUM
יחד עם חבר - גיטריסט בוריס ארנוביצ'. לאחר חמש שנים ושיונויים רבים בהרכב הלהקה הקליטה את האי.פי הראשון שלה
Instruction for Self Destruction
בהפקה מוסיקלית של דניאל וורפולומייב מלהקת פאוור מטאל "אקרופוליס". ב 2007 הם משנים את השם ל"דה פיידינג" ומקליטים את האי.פי. השני –
Chaos in flesh.
לקראת סוף ההקלטות הלהקה מתגבשת בהרכבה הנוכחי ומתחילה לצבור מעריצים בקהל המקומי בהופעות מרובות עם גדולי הסצנה הישראלית כדוגמת
Betzefer, Whorecore, Eternal Gray
(האמת היא שכשמתחילים להכיר את הסצנה לעומק זה מפתיע כמה להקות מטאל מעולות יש בארצינו הקטנה)
ב 2008 דה פיידינג משתתפים ומנצחים בתחרות להקות מטאל של הלייבל הגרמני
WACKEN
כאשר הם הופכים ללהקה ישראלית השניה בהיסטוריה שזכתה להופיע באירוע הבינלאומי הסופר-יוקרתי
Wacken Open Air
הראשונים היו להקת פרוגרסיב מטאל מיזרחי )
ORPHANED LAND (
היצנחון זיכה את החבריה בחוזה הקלטה עם
ICS Records
ובשנת 2009 הם סוף-סוף מקליטים את האלבום המלא הראשון שלהם. הצלחה בינלאומית בכל קנה מידה – האלבום הוקלט בשוודיה והעטיפה נעשתה ע"י אומן בריטי קולין מרקס שעשה עטיפות לאלבמים של כוכבי הז'אנר כמו
Nevermore, Strapping Young Lad, Aborted
האלבום יצא כאמור באגוסט השנה וכבר זכה לביקורות מעולות בהרבה מגזינים ואתרים (רובם בגרמניה). בייניהם ציון 4 מתוך 5 של "קראנג" – מגזין הרוק הגדול בעולם. ואם תשאלו אותי – בצדק! המוסיקה תופסת אותך חזק מההשמעה הראשונה – זה כמו לנסוע על כביש מהיר ב 200 קמ"ש. מהירות עוצרת נשימה בשילוב עם מלודיות משכרות. עבודת גיטרות מושלמת, בס ותופים מדוייקים , ריפים בועטים. כן – זוהי הגאולה! זוהי מנת האנרגיה ההרסנית שתעזור לכם לפרוק את כל הלחצים, לשכוח מהמשבר הכלכלי, מהבוס (או ההורה) המעצבן ושוב להרגיש חיים ומוכנים למעשי גבורה.
אז תתכוננו לגאולה – האלבום מגיע לארץ בדצמבר ודה פיידינג מבטיחים מופע השקה גדול וחגיגי. ולפי מה ששמעתי – חייבים להיות שם!
http://thefading.com/
http://www.myspace.com/thefading

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה