יום חמישי, 21 בינואר 2010

Fatum Aeternum - תיאטרון שחור


(פורסם במקור ב"ישראל שישבת" - http://israelhayom.co.il)


לשנות השמונים היו שני צדדים. הצד השמח הביא לנו את הדיסקו עטוף בפלסטיק צבעוני. הצד האפל הוליד את התרבות הגותית החדשה. ג'וי דיוויז'ן ובאוהאוס היו הראשונים ששילבו בין Pאנק לאסתטיקה המיסטית-רומנטית שמקורה בספרות הגותית של מאה ה19. השידוך היה מוצלח  - מאז כבר 30 שנה אלפי אנשים לובשים שחור וממלאים את ליבם בעצב הענוג ופאתוס העילאי של הגותיקה.
המוזיקה הגותית משתרעת על מגוון תתי-ג'אנרים – מפולק אפל דרך דארקוייב האלקטרוני ועד לגות-מטאל .
בארבע שנות קיומה הספיקה להקת  FATUM AETERNUM לעבור כמעט על כל קשת הסגנונות הללו, למות ושוב לקום לחיים. הם התחילו מרוק תעשייתי, גלשו לתוך פולק אפל, שילבו אותו עם מטאל, הוסיפו נגיעות קלאסיות מימי הביניים, שוב חזרו לתעשייתי ולבסוף הגיעו לסגנון בלעדי שהם מגדירים כ"קברט אפל על בסיס רוק סימפוני".
כל הנגנים של הלהקה (שבגילגוליה השונים מנתה משלושה עד שמונה אנשים) בעלי השכלה מוסיקלית אקדמית.  מכאן באות ההשפעות הקלאסיות, שילוב של כלי מיטר ועיבודים אינסטרומנטאליים מתוחכמים. הויולה של רגינה אייזנברג שרה מנגינות עצובות על רקע ריפים זועמים של גיטרות חשמליות וקצב בועט של תופים. הקלידים מוסיפים לגרנדיוזיות ומעל הכל הבס הנמוך של סטיב גרשון (שם  במה  - רעואל) מספר סיפורים של אהבה ושינאה, של פחד ותשוקה.
 רעואל - סולן ומנהיג הלהקה - מספר שמלכתחילה המטרה היתה ליצור לא רק הרכב מוסיקלי אלא תיאטרון גותי אמיתי. ההופעות של FATUM הן בעצם הצגות מבוימות היטב עם תחפושות, תפאורה ואיפור. הקהל הנאמן מגיע להופעות כדי לקבל חוייה כוללת של מיסטיקה, פאתוס וגם מוסיקה מעולה.




ב 16 לינואר FATUM AETERNUM חוזרים אל הבמה אחרי כמעט חצי שנה של שתיקה. ההרכב המחודש כולל טריו כלי מיטר מתוגבר ע"י זמרת-נגנית כינור אבלין שור מלהקת Every Breath's Counted . תבואו – יהיה מעניין, יהיה תיאטרלי, יהיה גותי.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה