יום שישי, 22 בינואר 2010

dj Pontell - בלקן ביט רוסי



(פורסם במקור ב"ישראל שישבת" - http://www.israelhayom.co.il/ )
גל המוזיקה הבלקנית העכשויית שוטף את העולם. שמחה נטולת גבולות ומקצבים מרקידים כובשים לבבות מסביב לכל הגלובוס. לא מזמן השתוללנו בהופעות של גוגל בורדלו וגם אצלנו יש נציגים מוכבדים של הג'אנר כמו בלקן ביט בוקס, בום פם ולהקת דולי.
וכנהוג היום בכל זרם של מוזיקת ריקודים  - חוץ מהלהקות עצמן יש גם די.ג'יים שמנגנים את היצירות שלהם במסיבות, עושים מיקסים ויוצרים קטעים חדשים בשילוב ביטים אלקטרוניים וסימפולים.
בלקן ביט – כך קוראים לסגנון היחסית חדש הזה ובסוף ינואר מגיע אלינו אחד המתקלטים הבולטים של הסצינה – די.ג'יי. סאשה פונטל מסנקט-פטרבורג המושלגת. אפשר להגיד "חוזר אלינו" – מפני שסאשה הוא ישראלי כמונו (טוב, כמעט) והמסע המוזיקלי שלו התחיל בארץ.
אלקסנדר ליאוננקו נולד בעיר קראסנוייארסק שבסיביר ועלה ארצה בשנת 2000. כעבור שלוש שנים קיבל "בירושה" פטיפונים ותקליטים והתחיל לנגן בפאבים ובתי-קפה בחופי תל-אביב. הוא נהנה מהתיקלטוים אך משהו היה חסר.השנוי הגדול בא אחרי הופעה של אותם גוגול בורדלו בביקורם הראשון בישראל. סשה התחבר עם הלהקה, התאהב בסגנון ומאותו הרגע הוא מנגן וכותב רק מוזיקה ברוח בלקנית.
אז נכון – גם בארץ יש לא מעט אוהדים של הג'אנר, אבל ברוסיה יש פי אלף יותר. לכן בשנת 2005 די.ג'יי. פונטל חוזר לאמא-רוסיה ומייסד פרוייקט DJ Pontell & Gypsy Punks שכולל רקדניות, כלי הקשה ונגנית כינור. המוזיקה של סשה היא קוקטייל מוטרף של מנגינות צועניות, Pאנק חוליגני, פולקלור יהודי ואסטטיקה סוריאליסטית. וכל זה  - על מצע של מקצבים אלקטרוניים שמאלצים את הקהל לרקוד עד אור הבוקר.
ההופעות בארץ יתקיימו בשיתוף פעולה עם הרכבים מקומיים – ב 22 לינואר עם "הנוכלים מהוואי" בפרורוק בתל-אביב, ב-23 – עם "דולי" ב"בס" בירושלים וב 24 – די.ג'יי. סט ב"רודיאו" בחיפה. סשה אומר שהוא מת על הקהל הישראלי ומבטיח לתת בראש על פי מיטב המסורת הבלקנית.



תגובה 1:

  1. בלוג חדש למוסיקה בלקנית, צוענית וכל מה שמסביב
    בלוג חדש שפתחתי למוסיקה בלקנית, צוענית, כלייזמר וכל מה שמסביב.
    מקווה שתמצא בו עניין.
    http://balkanzekan.wordpress.com/

    השבמחק