יום ראשון, 16 במאי 2010

תיקון חצות - החטא ותיקונו

(פורסם במקור ב"ישראל שישבת" - http://israelhayom.co.il)

בתחילת החודש עלה למסכים סרט תיעודי על חייה של סופיה אוסטריצקי - דמות מרתקת ואפלה,יצאנית ומשוררת, זמרת ונרקומנית. אחת שהולכת עד הסוף ולא מבקשת סליחה. אחת עם קול נמוך ומחוספס מלא ברגש ובכעס אמיתיים כאלה שלא פוגשים הרבה ברוק של היום.
סופיה התחילה לשיר ב-1998 כשהצטרפה ל Doroga Jongo - להקת פולק-רוק מאוד פעילה ופופולרית בסצנה הרוסית של תחילת העשור. באופן כל כך בנאלי הרוק הוביל לסמים והסמים לזנות. אבל זה הסיפור של הסרט ואנחנו כאן כדי לדבר על מוסיקה. כבר בימים של Doroga הסתמנה סופיה כזמרת מיוחדת בעלת הגשה דרמטית ואישית. הקהל תמיד נמשך לאמנים אמיצים - ואומץ זה משהו שיש לה בעודף. גם אם מדובר באומץ להרוס את עצמה.
אך הדרך חזרה מהתהום קשה הרבה יותר - דרך שכמעט אי אפשר לעשותה ללא עזרה. העזרה הגיעה כשסופיה פגשה את תיקון חצות - להקת Pאנק שייסדו שורדי אותה הסצנה יגאל רוזנברג מלהקת סיוניזם (ציונות) ודני ברגר מגוספלאן. סופיה: "שמעתי את השירים שלהם באינטרנט ומיד התחברתי - היתה בזה שובבות וקיצוניות וזה בדיוק מתאים לי." החיבור באמת טבעי מאוד - הווקאל הנואש של סופיה עם המוסיקה הגולמית והטקסטים ההרואיים של הלהקה יוצרים אווירת אנדרגראונד מושלמת. מין צעקה של מרד נגד השעמום של הקיום.
לדברי יגאל שאחראי לטקסטים להקת תיקון חצות לא שרה על אהבה בין גבר לאישה אלא על נושאים עמוקים יותר - למשל העולם הפנימי והמהפכה הרוחנית. חבריה שמים את הביטוי העצמי במרכז ועם זאת חשוב להם להביא את המסר שלהם לעם - לכן הם שרים רק בעברית ומנגנים מוסיקה פשוטה שנשענת חזק על מסורת של רוק רוסי שעליו גדלו.

האלבום הראשון בהפקה עצמאית כבר בדרך לחנויות. מומלץ למי שאוהב רוק ישר ואמיתי.



























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה